خرید  دستگاه هایفوگرافی : هایفوگرافی

ltrasound Device

High-intensity focused ultrasound (HIFU) is the most recent player to enter the skin-tightening technology realm

خرید  دستگاه هایفوگرافی : روشهای درمانی تکنولوژی هایفو

روش هایفو یا هایفوتراپی

معولا تمام مراجعه کنندگان برای جوانسازی پوست با توجه به سن و استرسی که داشته اند از چند مورد در خصوص پوست صورت ،  گردن و دست خود شکایت می کنند :
۱- شلی و افتادگی پوست
۲- شلی و افتادگی عضلات صورت
۳- چین و چروک پوست صورت ، گردن و دست
۴۴- لکهای کمرنگ پوستی ناشی از سن و یا آفتاب

که این مشکلات با هایفو قابل رفع میباشد .
روش های جوان سازی پوست :
تا سال ۲۰۱۲ برای جوان سازی و شفافیت پوست از دستگاه های ترکیبی همانند لیزر یا IPL جوان سازی به همراه میکرودرم و دستگاه RF استفاده می گردید. در اینن روش فقط سلول های سطحی پوست ( اپیدرم ) جوان سازی و شفاف سازی می گردید که حداکثر زمان اثر آن سه تا شش ماه بود در آن زمان از این روش برای جوان سازی تمام سنین استفاده می گردید که مدت زمان اثر کوتاه آن از مهمترین اشکالات آن بود .
از سال ۲۰۱۲ تا کنون با توجه به پیشرفت های علمی و تکنولوژی های نوین سیستم های درمانی مثل آر اف فرکشنال و هایفو مورد استفاده قرار میگیرد . با توجه بهه اینکه در حال حاضر نسل جدید آر اف فرکشنال که به صورت هوشمند عمل میکند در ترکیب با استفاده از هایفو تراپی اثرات فوق العاده خوبی را در رفع مشکلات بیماران داشته است .

خرید  دستگاه هایفوگرافی : مکانیزم درمانی هایفو

مکانیزم درمان :
در توضیح اثر گرمایی می توان موارد زیر را ذکر کرد :
انرژی که یک موج اولترا سوند با خود حمل می کند ،باعبور از بافت تضعیف می شود ،این تضعیف در اثر جذب آکوستیکی (صوتی) وپدیده پخش (‏Scattering‏) است.جذبب آکوستیکی باعث افزایش دما در بافت  می شود .گرچه در عمل جذب۸۰-۶۰درصد کل تضعیف را تشکیل میدهد. و بقیه مربوط به پدیده ی پخش است .
کاویتاسیون که یکی از اثرات غیر گرمایی اولترا سوند است تا حدودی پیچیده و غیر قابل پیش بینی است اما نتیجه ی آن  مانند اثر گرمایی  نکروز سلولیی است.اولتراسوند موجب لرزش بافت شده و در ساختار سلول تراکم وانبساط ایجاد می کند .در طول مدت انبساط در مایعات سلولی ، گاز می تواند به صورت حباب هایی از محلول خارج شود.این حباب ها پس از تشکیل یا به سرعت از بین می روند ،یا بزرگ تر شده و باعث ایجاد فشارهای مکانیکی و تولید دمای ۲۰۰۰تا ۵۰۰۰ درجه کلوین در محیط های میکروسکوپی می شوند.کاویتاسیون به عواملی مانند طول پالس ،فرکانس وشدت وابسته است.
در دمای بالاتر از ۵۶درجه سانتیگراد(تنها به مدت ۱ثانیه)در سلول ها سمیت گرمایی اتفاق افتاده وباعث ایجاد نکروز انعقادی ومرگ سلولی بازگشت ناپذیر در بافت موردد نظر میشود.با کاهش زمان تابش ،جریان خون توانایی کاهش دمای حجم کانونی گرم شده را ندارد .در شیوه هایپرترمی با ‏HIFU‏  ،در طول درمان،دما در حجم کانونی در تابشهای کمتر از ۳ثانیه به۶۰تا۸۰درجه سانتیگراد می رسدکه باعث مرگ سلولی موثر وچشمگیری در آن ناحیه می شود.حجم بخش کانونی به صورت بیضوی با قطر ‏mm‏ ۲-۱و طول ‏cm‏۲-۱در راستای محور تابش است.

خرید  دستگاه هایفوگرافی :معرفی هایفو تراپی

High-intensity focused ultrasound (HIFU) technology

تکنولوؤی هایفو روشی است که از امواج ماورای صوت استفاده می کند

در روش هایفو با تمرکز برای لایه های داخلی و ایجاد گرمای شدید باعث تخریب هوشیارانه منطقه ای می شود .

پس در روش هایفو با ایجاد امواج آلتراسوند بر روی یک نقطه مشخص و بسیار کوچک گرمای شدیدی ایجاد می شود .

اگر شما برای مدت طولانی کاغذی را در معرض نور شدید خورشید قرار دهید شاید اتفاقی نیفتد اما اگر با یک ذره بین این نور را در نقطه ای کوچک متمرکز کنیم فورا کاغذ آتش می گیرد . روش هایفو نیز همین کار را انجام می دهد . یعنی در نقطه تمر کز حرارت بالا می رود اما در نقاط کناری هیچ گرمایی ایجاد نمی شود و آسیبی  نمی بینند .پس تنها نقاطی که می خواهیم تخریب می شوند و به نقاط دیگ بافت آسیبی وارد نمی شود .

که در روش جوان سازی پوست بدن بافت آسیب دیده را ترمیم می کند و پوست جدید و جوان جای پوست فرسوده و پیر قبلی جایگزین می گردد.

HIFU-High-intensity focused ultrasound

جوان سازی و رفع پیری پوست با هایفو تراپی

جوان بودن ونداشتن چین وچروک ازپایه های زیبایی محسوب می شود .استحکام پوست وقوام آن به داربست زیرین آن که شامل الیاف کلاژن و الاستین است ونیز صفحات غشائی زیر پوست می باشد بستگی دارد . این الیاف دراثر عوامل محیطی مانند نور آفتاب ، استرس ها ، آلودگی هوا ، دخانیات ، تغذیه ناسالم و… دچادر خوردشدگی وپارگی می شوند و بدین ترتیب نمود بیرونی آن افتادگی پوست وشلی وچروک آن می باشد.
روش های درمانی متعددی تاکنون جهت رفع چین وچروک وشل شدگی پوست مورد استفاده پزشکان قرارگرفته است که از موثرترین آنها شاید جراحی لیفتینگ صورت راا بتوان نام برد .این روش یک جراحی نسبتا دشوار وبزرگ محسوب می شود ومعمولا بدلیل دشواری آن عوارض ودوره نقاهت طولانی و جای بخیه وسیعی که می گذارد کمتر مورد توجه قرار گرفته است ودر حال حاضر فقط برای افتادگی های شدید مورد استفاده قرار می گیرد .

نتایج هایفو با درمان های تکمیلی با آر اف فرکشنال قابل مقایسه با لیفت جراحی بوده و چه بسا به نظر بسیاری از بیمارانبهتر از جراحی پاسخ به درمان دیده میشود .

خرید  دستگاه هایفوگرافی : مزایا و معایب تکنولوژی هایفو

کاندیدهای مناسب برای تکنولوژی هایفو

افرادی   تمایل دارند همیشه جوان بمانند می توانند از این روش از سن ۳۰ سالگی که شروع شل شدن پوست است بهرمند شوند . اصولا شلی وافتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی های بیشتر می دهد . در افرادی که افتادگی زیاد دارند وتمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال وHIFUاستفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید. همچنین افرادی که می خواهند وزن کم کنند ونگران شل شدن صورت وگردن هستند می توانند از این روش استفاده کنند .افرادی   تمایل دارند همیشه جوان بمانند می توانند از این روش از سن ۳۰ سالگی که شروع شل شدن پوست است بهرمند شوند . اصولا شلی وافتادگی خفیف تا متوسط نتیجه بهتری نسبت به افتادگی های بیشتر می دهد . در افرادی که افتادگی زیاد دارند وتمایل به انجام عمل جراحی لیفت ندارند می توان از روشهای ترکیبی مثل تزریق چربی به همراه آرف فرکشنال وHIFUاستفاده کرد تا نتایج به مراتب بهتری بدست آید. همچنین افرادی که می خواهند وزن کم کنند ونگران شل شدن صورت وگردن هستند می توانند از این روش استفاده کنند .

نکات قابل توجه قبل و بعد از هایفو درمانی

مقایسه تکنولوژی هایفو و روش های قدیمی

اطلاعات فنی تکنولوژی هایفو

هزینه درمان هایفو تراپی پوست

هزینه درمان هایفو تراپی پوست

استفاده از Hifu در درمان سرطان

یک درمان تجربی جدید برای سرطان پروستات لوکالیزه که از اولتراسوند با شدت بالای تمرکز (HIFU) بهره می‌برد، امیدهایی را برای درمان این سرطان برانگیخته، به طوری که کارایی بیشتر و عوارض جانبی کمتری نسبت به درمان‌های رایج در پی دارد. این درمان جدید که به‌تازگی در نشریه Lancet Oncology معرفی شده، تنها توده‌های کوچک بافت سرطانی پروستات را برمی‌دارد و جایگزین درمان‌های کنونی مانند برداشت کل غده (رادیکال پروستاتکتومی) می‌شود. این روش شبیه جراحی لامپکتومی است که در سرطان پستان به جای ماستکتومی کامل انجام می‌شود. در این درمان جدید امواج صوتی با دقت میلی‌متری تمرکز می‌یابند و باعث می‌شوند بافت سرطانی هدف تا حدود ۹۰-۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم شود و به این ترتیب سلول‌ها بلافاصله می‌میرند. به گزارش سپید، درمان‌های کنونی مانند جراحی و رادیوتراپی عوارض جانبی آزاردهنده زیادی بر جای می‌گذارند که کیفیت زندگی بیماران را به شدت تحت‌تاثیر قرار می‌دهد، زیرا خطر صدمه رساندن به اعصاب تغذیه‌کننده عضلات کنترل‌کننده جریان ادرار و رکتوم نیز وجود دارد که خود بی‌اختیاری ایجاد می‌کند. بنابراین این روش درمانی جدید که عاری از عوارض فوق است، می‌تواند مورد پسند بیماران قرار گیرد.