کوکتل درمان غبغب: درمان های غبغب

 غبغب چیست :

رفع غبغب دغدغه ی افرادی است که آن را دارند و با داشتن آن احساس زیبایی نمی کنند. برای رفع غب غب امروزه روش ها و دستگاه های مطمئن و سریعی مانند لیزر لیپولیز، مزوتراپی و لیفتینگ چانه ارائه شده است که در ادامه به توضیح درباره آن ها پرداختیم. البته در مورد دستگاه رفع و از بین بردن غبغب به صورتی که قابل استفاده توسط خود شخص باشد هنوز دستگاهی ارائه نشده است و یا حداقل محصولات تجاری ارائه شده توسط بازرگانان هنوز مورد تأیید پزشکان نیست و استفاده از آنها توصیه نمی شود.

داشتن غبغب باعث کمرو شدن فرد و کاهش عزت نفس او می شود. غبغب به دلایل متعددی بوجود می آید. دو عامل مهم رژیم غذایی و ورزش است. در صورتی که رژیم غذایی پرچربی و شکری دارید و نمی توانید به صورت منظم ورزش و نرمش کنید، اضافه وزن پیدا می کنید و چربی اضافی به صورت طبیعی زیر چانه شما ذخیره می شود. با این حال، بعضی از افراد که رژیم غذایی سالم و تناسب اندام دارند نیز غبغب پیدا می کنند، زیرا عموما مستعهد آن هستند. درصدد برداشتن غبغب هستید، روش های درمانی طبیعی و بالینی متعددی برای شما وجود دارد.

 غبغب چیست : درمان

2

سفت کردن پوست صورت و گردن با جراحی لیفتینگ صورت باعث می شود که غبغب تا حدود زیادی از بین رفته و رفع شود. این روش درمان غبغبدرکنار حذف چربی اضافه بوسیله لیپوساکشن، لیپولیز،باعث خوش فرم شدن چانه و از بین بردن غبغب شما می شود.

غبغب چیست : لیفتینگ چانه

اصلاح گردن، لیفتینگ گردن یا لیفتینگ صورت به درمان چین و چروک و افتادگی پوست در قسمت چانه و گردن (افتادگی غبغب) اشاره دارد و به رفع و از بین بردن غبغب منجر می شود.به این ناحیه در اصطلاح غبغب گفته می شود. لیفتیگ چانه اغلب با روش های لیفتینگ صورت MACS، لیفتینگ با نخ مخصوص APTOS، لیفتینگ پیشانی، اصلاح پلک چشم یا لیپواسکالپچر ترکیب می شود.

در لیفتینگ گردن یا چانه، یک برش در قسمت جلو و پشت گوش و دور لاله گوش ایجاد می شود. جراح پلاستیک پوست را شل می کند و سپس آن را می کشد تا سفت می شود. در این زمان است که انباشت چربی بیرون کشیده می شود.

جراح پلاستیک گاهی اوقات در حین لیفتینگ چانه برای برداشتن غبغب باید یک برش کوچک در زیر چانه ایجاد کند. با این کار، عضلات بوجود آورنده اصلاح می شوند و نتایج بهتری عرضه می شود. در لیفیتگ چانه بی هوشی کامل ضروری است و درمان در حدود دو ساعت طول می کشد.

لیفتینگ گردن یا چانه تقریبا دو ساعت طول می کشد و تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. در نتیجه همان روز می توانید به خانه برگردید. پس از انجام لیفتینگ چانه یک بانداژ شل فورا روی ناحیه استعمال می شود. این بانداژ را می توان دو روز پس از لیفتینگ چانه جدا کرد.

در ابتدا کمی ورم و کبودی وجود دارد، اما به خودی خود از بین می روند. یک هفته پس از لیفتینگ چانه، بخیه ها را می توان باز کرد. در ابتدا جای بخیه و زخم قرمز و ضخیم است، اما با گذشت زمان کمرنگ می شود و به سختی می توان آنها را تشخیص داد.

نتیجه لیفتینگ چانه معمولا پس از سه ماه مشخص می شود و دائمی است.

غبغب چیست : لیپوساکشن چانه

لیپوساکشن چانه ( لیپوساکشن زیرچانه نیز نامیده می شود) برای کاهش چربی اضافه زیر چانه، گردن و فک بکار می رود. این انباشت های چربی اغلب با رژیم غذایی و ورزش به آسانی سوخت و ساز نمی شوند و از این رو با کاهش وزن به ندرت وضعیت بهتری پیدا می کنند.

اغلب بیماران لیپوساکشن گردن ( همراه یا بدون لیزر) را تحت بی هوشی موضعی انجام می دهد. آنها وارد مطلب می شوند، جراحی لیپوساکشن روی آنها می شود و به خانه برمی گردند. آنها می توانند فورا به خانه برگردند، اگر چه باید یک چانه بند ببندند.

مهم ترین عامل تعیین کننده برای نتایج موفقیت آمیز لیپوساکشن کیفیت پوست و پیروی بیمار از دستورالعمل های پزشک است. در طول جلسه مشاوره، جراح پلاستیک بررسی می کند که آیا پوست شما برای جمع شدن و سفت شدن پس از برداشت چربی انعطاف پذیری کافی را دارد یا خیر.

غبغب چیست : لیپولیز لیزری

لیپولیز لیزری که عموما لیپولیزر شناخته می شود یک روش لیپوساکشن غیرتهاجمی برای از بین بردن چربی اضافه و آب کردن غبغب است. در روش لیپولیزر به شکل مؤثری نواحی چربی مقاوم در برابر رژیم غذایی و ورزش را کاهش می دهد و نسبت به لیپوساکشن عوارض جانبی کمتری دارد.در این روز از یک لیزر برای ذوب کردن چربی اضافی در صورت و بدن استفاده می شود و سپس چربی یا از طریق اسپراسیون (مکش) از بین می رود یا در بدن به عنوان انرژی می سوزد.

اگر چه روش درمان غبغب با لیپولیزر در مدت زمان کمی صورت می گیرد، به عنوان یک روش جراحی خفیف طبقه بندی می شود، زیرا جراح باید یک برش کوچک ایجاد کند و ناحیه تحت درمان با بی هوشی موضعی بی حس می شود. از آنجایی که در طول درمان هشیار هستید، نسبت به لیپوساکشن سنتی که تحت بی هوشی عمومی انجام می شود، خطرات و عوارض جانبی کمتری دارد.

غبغب چیست : مزوتراپی

در روش مزوتراپی چندین تزریق صورت می گیرد تا نواحی چربی اضافی کوچک شکسته شوند. به فرآیند شکستن چربی بدن لیپولیز گفته می شود. این روش کاهش چربی موضعی با تزریق محلول به پوست در بسیاری از روش های شناخته شده ادغام شده است. بعضی از پزشکان روش های درمانی دیگری را برای افزایش کارایی عرضه می کنند که از جمله آنها می توان به فراصوت ( که به دلیل اینکه بدون درد است توصیه می شود)، اندرمولوژی و دستگاه velasmooth اشاره کرد.

در طول درمان، محلول مستقیما به لایه های چربی و بافت همبند تزریق می شود. تزریق نسبتا بدون درد است، با این حال بعضی از بیماران ترجیح می دهند از کرم بی حس کننده استفاده کنند. داروی تزریق شده یک واکنش شیمیایی با فیزیولوژی بدن ایجاد می کند تا دیواره سلولی چربی را سفت کند و نواحی چربی موضعی را بشکند.

مزایای هر بار تزریق را در هر سه هفته می توان مشاهده کرد. برای بدست آوردن نتایج کاملا رضایت بخش به چندین جلسه درمانی با فاصله چهار تا شش هفته ای نیاز است.

بهترین راههای از بین بردن غبغب را به اختصار ذکر کردیم و توضیح دادیم. ملاحظه کردید که ورزش و نرمش و ماساژ کمترین تأثیر را در از بین بردن آن دارد و بهتر است از روش های مزوتراپی، لیپولیز و لیپولیزر و یا از بین بردن غبغب با لیزر استفاده کنید. غبغب که شکل ناخوشایندی به چهره می دهد، کاملاً قابل درمان بوده و روش های درمانی سفت کردن پوست ناحیه زیر چانه کاملاً امتحان شده و مطمئن هستند. پس اگر از داشتن غبغب رنج می برید و درصدد رفع سریع غب غب هستید هم اکنون با ما تماس بگیرید و برای  درمان اقدام نمایید.