کوکتل رفع استریا Regenerating : استریا چیست

استریا :

استریا یا ترک های پوستی به دلیل نازک شدن لایه درم و اپیدرم پوست ظاهر می شوند ضاهر استریا هماند خطوط ممتد یا بریده بریده است که در بیشتر افراد در ناحیه انتهایی ران و باسن دیده می شود که سینه ها و بازوها و پشت پا در دسته دم جای می گیرند . ترک های پوستی در مورد زنان شایع تر است و خانم هایی که سابقهه بارداری دارند به احتمال زیاد در ناحیه شکم دچار استریا می شوند دلیل پیدایش خطوط بارداری بر روی شکم ، عدم مراقبت های پوستی پیش از بارداری و در ماه های اولیه است که تغذیه نامناسب نیز این مشکل را تشدید می کند.

کوکتل رفع استریا Regenerating عوامل تشدید استریا:

کشیدگی پوست در بازه زمانی کوتاه این امر در دروان بارداری و بلوغ به وقوع می پیوندد.

داروهای کورتونی : کسانی که داروهای کورتونی مصرف می کنند بیش از سایرین در معرض بروز استریا هستند.

تغییرات هورمونی : تغییرات هورمونی موجب به هم خوردن تعادل فیبروپلاست شده که در نتیجه این امر تولید و ساخت کلاژن با اختلال مواجه می شود.

ژنتیک : در برخی افراد عامل پیدایش استریا ارثی و ژنتیکی است.

کوکتل رفع استریا Regenerating چگونه مانع از ایجاد استریا شویم :

با کنترل تغییرات وزنی خود و جلوگیری از چاقی و لاغری های پی در پی می توانیم از وقوع استریا و ترک های پوستی پیشگیری کنیم. در در دوران بارداری راهکارهای مفیدی را می توان رعایت نمود تا ترک های شکمی و استریای بارداری ظاهر نشود. راهکارهای مفید در طول دوره بارداری به شرح زیر است :

۱- نوشیدن آب به میزان کافی

۲- ورزش منظم که از اضافه وزن دوران بارداری جلوگیری کند.

۳- مصرف مواد غذایی سالمی چون سبزیجات ، میوه ، خشکبار و غلات به میزان کافی .

۴-  استفاده از کرم های موضعی و کرم های مرطوب کننده

۵- ماساژ پوست حداقل دوبار در روز با روغن های طبیعی و گیاهی

۶ – مصرف منابع غنی از ویتامین E

کوکتل رفع استریا Regenerating درمان استریا :

استریا هایی که به رنگ قرمز یا قرمز مایل به بنفش هستند سریع تر درمان می شوند و بهتر به روش های درمانی پاسخ خواهند داد. لازم به ذکر است که ترک ها با روش های درمانی کامل برطرف نمی شوند . اصولا در کلینیک های زیبایی ازکربوکسی تراپی میکرودرم ابریژن ، مزوتراپی و درمارولر لیزرهای فرکشنال ، PDL و IPL برای درمان ترک های استریا استفاده می شود که از میان این سه نوع لیزر  لیزر فراکسل فرکشنال اثر بهتری بر روی استریا می گذارد.