تزریق بوتاکس

بوتاكس در بسیاری از بیماران به عنوان درمان كمكی و همچنین طولانی كردن نتایج سایر اعمال زیبایی به كار می رود.

عضو انجمن متخصصین پوست ایران، به متقاضیان بوتاکس توصیه کرد جهت دچار نشدن به عوارض تزریق بوتاکس به متخصصین پوست مراجعه كرده و از رفتن به مراكز غیر مجاز و افراد غیر متخصص خودداری کنند.

دکتر ایمانی متخصص پوست، مو و زیبایی، افزود: تزریق بوتاكس به طور معمول برای بهبود زیبایی صورت با صاف كردن خطوط ناشی از اخم و فعالیت عضلات، در قسمت بالای صورت بکار می رود و به عنوان شایعترین عمل زیبایی در آمریكا شناخته می شود. در كشور ما نیز برای بهبود زیبایی در سطح وسیعی بکار می رود. وی ادامه داد: علت هزینه بالاتر تزریق بوتاكس و یا ژل توسط متخصص پوست، استفاده از مواد استاندارد و تایید شده وزارت بهداشت است كه طبیعتا به علت گرانی ماده اولیه است.

ایمانی با عنوان این مطلب که در حال حاضر دو نوع بوتاكس در ایران دارای مجوز وزارت بهداشت است، افزود: ذكر این نكته حائز اهمیت است كه عده ای با ذكر عناوینی غیر علمی از جمله “دارای مدرك زیبایی از اروپا و كانادا، عضو انجمن لیزر ایران و یا مدرك زیبایی با كد بین المللی، و یا مدارك و گواهی دال بر گذراندن دوره های یك روزه یا دو روزه در انجمن های مختلف، سعی در جذب بیماران به مراكز درمانی و دخالت در امور پوست و زیبایی می نمایند. وی تاکید کرد: تمامی این مدارك فاقد اعتبار علمی بوده و داشتن آن مجوزی برای دخالت در انجام كار تخصصی پوست و زیبایی نیست و برای جلوگیری از ایجاد عوارض لازم است كه مردم به ذكر عنوان متخصص پوست و زیبایی دقت نمایند.