بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس مو نوعی درمان آرایشی بهداشتی برای موهای آسیب دیده محسوب می شود و هیچ ربطی به جنبه ی زیبایی ندارد. این نام به مخلوطی از ویتامین ها، آنتی اکسیدان، پروتئین و کلاژن داده شده است. از بین مزایای بسیار آن، آبرسانی خیلی خوب، بازگرادندن براقیت و ترمیم ساقه ی مو برجسته تر هستند. بوتاکس مو مانند کراتینه کردن ساختار مو و حالت آن را تغییر نمی دهد. برعکس درمانی برای تمام آسیب های شیمیایی و روش های صاف کردن موست.

بوتاکس مو چگونه استفاده می شود؟

ماده ی بوتاکس در آموپول هایی در فروشگاه های مرتبط با زیبایی فروخته می شود. در خانه یا آرایشگاه مورد استفاده قرار می گیرد. ابتدا موها باید با شامپو شسته شوند. سپس موها را به طور کامل خشک می کنند. از مواد به خوبی روی ساقه مو مالیده و به مدت ۲۰ دقیقه سر را در کلاه حرارتی یا در معرض بخار داغ قرار می دهند. سپس موها را دوباره شسته و با سشوار یا اتو حرارت می دهند. استفاده از سشوار یا اتو برای نفوذ بهتر مواد به ساقه ی موست.

چه کسانی باید از بوتاکس استفاده کنند ؟

تمام فرادی که موهایشان دچار خشکی، آسیب ناشی از حرارت یا رنگ کردن و موخوره شده است باید از این درمان استفاده کنند تا موهایشان به حالت اولیه باز گردد. به خصوص برای افرادی که موهای فرفری، مجعد یا بلند دارند و موهایی که حالت وز وزی به خود گرفته اند و شکننده شده اند و همچنین موهایی که مدام گره می خورند، بوتاکس نتایج بسیار خوبی خواهد داشت. با استفاده از بوتاکس افراد با خیال راحت می توانند دوباره از رنگ و …روی موهای خود استفاده کنند.

چه کسانی نباید از بوتاکس مو استفاده کنند؟

فواید بوتاکس مو درمانی بی خطر برای مو های آسیب دیده است و تا کنون عوارض جانبی برای آن ذکر نشده است. بوتاکس به منظور احتیاط برای زنان باردار توصیه نمی شود و البته هزینه های انجام بوتاکس بسیاری را در تصمیم به انجام آن مردد کرده است. اما در ازای داشتن موی درخشان و سالم به هر حال هزینه هایی را تقبل کنید.

روند اعمال بوتاکس مو

بوتاکس مو راهی برای داشتن موهای درخشان و سالم اعمال می شود. به همین دلیل قبل از استفاده مو ها باید با شامپو شسته شوند اما از نرم کننده استفاده نشود. پس از شانه کردن و تقسیم کردن مو ها مواد بوتاکس روی مو زده می شود و مو ها برای نفوذ بهتر مواد باید ماساژ داده شوند.
مواد نباید بیش از ۴۵ دقیقه روی مو ها بماند و هنگام شستشو مو ها را باید به مدت ۷ دقیقه خیس کرد تا از شسته شدن کامل مواد بوتاکس اطمینان حاصل شود.
سپس مو باید حرارت ببیند. مو ها باید به صورت کاملا صاف در دستگاه خشک کن قرار بگیرند. استفاده از اتوی سرامیکی نیز برای نتیجه ی بهتر توصیه می شود. استفاده از شامپو های خاص توصیه شده برای طولانی کردن مدت اثر بوتاکس لازم است.
نتیجه ی حاصل از بوتاکس، جوان سازی مو و داشتن مویی صاف و درخشان و در کمترین زمان ممکن است. پس از بوتاکس نیز به راحتی می توانید موهای خود را رنگ کنید. بوتاکس برای افرادی که از رنگ و سشوار و اتو به مقدار زیاد استفاده می کنند لازم است.

عوارض بوتاکس مو چیست؟

بوتاکس برای مو بیشتر مزیت دارد تا عوارض. عوارضی که ممکن است ایجاد کند عبارتند از افزایش چربی سر (در صورت تماس مواد با پوست سر (در صورت تماس مواد با پوست سر) و واکنش آلرژی (بسته به حساسیت پوست سر افراد).

مدت زمان ماندگاری بوتاکس مو چقدر است؟

اثرات بوتاکس تا ۶ ماه روی مو باقی می مانند. البته اگر عادات بدی برای آسیب زدن به مو داشته باشید (مثل رنگ کردن مداوم یا استفاده ی روزانه از اتو) مدت زمان ماندگاری کمتر خوهد شد. به هر حال مواد بوتاکس می توانند دو هفته یکبار یا ماهی یکبار برای مو استفاده شوند.