اولین نشانه های پیرشدن صورت در چشم ها و اغلب در اواخر بیست سالگی و اوایل سی سالگی ظاهر می شود. اولین نشانه های پیری چین و چروک ریز دور چشم، خط اخم و چین و چروک گوشه خارجی چشم است. خیلی زود متوجه خواهیم شد که ابروهای ما دچار افتادگی شدند و پلک بالایی چشم را می پوشانند.
ابروی کمانی نشان دهنده زیبایی و هشیاری جوانی است. هر چه ابرو و پیشانی پایین تر بیایید، چین پوست شلی پلک بالایی را می پوشاند و چشم های شما خسته و پیر به نظر می رسند. تزریق بوتاکس باعث معکوس شدن یا جلوگیری از این تغییرات در بسیاری از افراد می شود.
افتادگی زیاد اغلب نیازمند بالا کشیدن ابرو هستند، نه تزریق بوتاکس. با این حال، استفاده از بوتاکس از فشارهایی که باعث پایین آوردن پیشانی و افتادگی و شل شدن پوست ابرو می شود، جلوگیری می کند.

علت افتادگی پوست پیشانی و ابروها

با افزایش سن کلاژن در لایه های عمیق پوست از بین می رود. کلاژن از پوست ما حمایت می کند و باعث می شود که پوست سفت به صورت بچسبد. با از دست دادن کلاژن، پوست شل و افتاده می شود.
با این حال، پیشانی و ابروی ما با فعالیت عضلات دور چشم به پایین کشیده می شوند. وقتی اخم می کنیم، عضلات اخم پوست را به سمت پایین بینی می برند. به این عضلات، عضلات اخم و دقت گفته می شود و در افتادگی ابرو نقش دارند.
علاوه براین، عضلات پیشانی که دور چشم قرار دارند نیز وقتی می خندیم یا شکلک درمی آوریم، پیشانی را به سمت پایین می کشد. این عضلات که عضلات حلقوی چشم نام دارند باعث چین و چروک و افتادگی دور چشم می شوند.
ترکیب پیرشدن پوست صورت با از دست دادن کلاژن و رنگ پوست و کشیده شدن مکرر روزانه پوست توسط عضلات اخم و دور چشم، در طول یک دوره زمانی باعث می شود که ابرو و پیشانی روی پلک پایینی دچار افتادگی شوند. این مساله باعث می شود که ظاهر صورت پیرتر به نظر برسد.

بالا کشیدن ابرو با بوتاکس

بوتاکس با شل کردن عضله هایی که پیشانی را به سمت پایین می کشند، کار می کند. وقتی بوتاکس به عضله های اخم و کنار ابرو تزریق می شود، عضله ها شل می شود و کشیدن پوست پیشانی به سمت نزدیک بینی را رها می کند و پوست پیشانی می تواند بالا برود. خط اخم نیز کاهش پیدا می کند.
وقتی بوتاکس به بخش بالا، جانبی یا خارجی عضله حلقوی چشم، عضله بالایی دور چشم تزریق شد، عضله شل می شود قسمت خارجی پیشانی را به پایین نمی کشد و پوست پیشانی می تواند بالا برود.
دو عضله بزرگ در پیشانی، عضله های فرونتالیس، پیشانی را نگه می دارند و به سمت بالا می کشند. عضلات اخم و دورچشم برخلاف عضلات فرونتالیس پیشانی را به سمت پایین می کشند. وقتی عضلات دورچشم و اخم توسط بوتاکس شل شدند، عضله فرونتالیس می تواند به خوبی پیشانی را بالا بکشد.
بوتاکس توانسته باعث بالابردن ابرو شود که اثر آن را پس از دو هفته می توانید مشاهده کنید. به پیشرفت قابل توجه و سفت شدن پلک های بالایی، صاف و جوان شدن ناحیه اخم بین ابروها و کاهش چین و چروک دور چشم توجه کنید که باعث جوان و باطراوت شدن ظاهر صورت می شود.
افرادی که به دنبال بهبود سریع و آسانی در ظاهر کلی ابروهای خود هستند، می توانند از بین مواد تزریقی مختلف انتخاب کنند. برای ترمیم جزئی که برای افرادی که پلک های سنگینی ندارند مناسب است، بوتاکس انتخاب خوبی می تواند باشد.
با تزریق بوتاکس به عضلات پایین آوردن ابروها، عضلات ضعیف می شوند و ابروها بالا برده می شوند. هدف جلوگیری از تغییر شکل ابروها توسط عضلات در طول زمان است.
مواد پرکننده موجود در بازار می توانند دم ابرو را بالا ببرند، در حالی که ماده Sculptra در بالا بردن ابروی افرادی مورد استفاده قرار می گیرد که افتادگی ابروی زیادی دارند . همه چیز بستگی به این دارد که ابرو چقدر نیاز به ترمیم دارد. این روش های درمانی غیرتهاجمی هستند و با افزایش سن بیمار باید در طول زمان مجددا انجام شوند.