قیمت دستگاه لیزر : بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟

تاکنون ثابت شده برای درمان نواحی وسیع پوشیده از مو هیچ روشی بهتر از لیزر موهای زائد نیست و روشهای دیگر به اندازه لیزر نمی توان موثر واثر ماندگاری داشته باشد. انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد همواره یکی از دغدغه های مراجعین کلینیک ها می باشد. در اینجا قصد داریم به اختصار اطلاعاتی در مورد انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد که توسط پزشک انجام می گیرد را ذکر نمائیم

لیزر در واقع نوری تک رنگ و تک طول موج است. در لیزر موهای زائد عمدتا نور لیزر در رنگدانه ملانینی که در موها به وفور یافت می شود، جذب شده و سبب تولید گرما و نهایتا تخریب سلولهای سازنده مو میشود و به همین دلیل است که هر قدر مو ضخیم تر و مشکی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که  نور لیزر را بهتر جذب کرده و راحت تر از بین می رود.

در عین حال چون ملانین در خود پوست هم وجود دارد هرچه مقدار آن کمتر باشد، یعنی بیمار سفیدتر باشد، انرژی کمتری در پوست جذب شده و احتمال سوختگی ناشی از لیزر موهای زائد کمتر می شود.
حدود سه سال پیش بود که یکی از دوستام گفت که میشه با لیزر تمام موها رو از بین برد.منم با ترس و لرز از دکتر وقت گرفتم و رفتم.اما یه چیزای بدی هم شنیده بودم، مثل سرطان و ناباروری واین چیزا،ولی وقتی دکتر بهم توضیح داد لیزر چیه و چطور کار میکنه کمی خیالم راحت تر شد که از این خبرا نیست. بعدش هم یک تست لیزر روی دستم انجام داد. ۲ هفته بعدش جلسات را شروع کردم. جلسات اول و دوم مثل معجزه بود،هیچ خبری از رشد موها نبود.ولی جلسات سوم و چهارم یکم نا امید کننده بود. اما در کل اون ۶-۷ جلسه ای که لیزر کردم تقریباً به اون چیزی که تو ذهنم بود رسیدم. نمیگم همه موها ناپدید شد، اما خیلی ها دیگه رشد نکردن،اون هایی هم که رشد داشتن خیلی نازک هستن.خدارو شکر نه سوختم نه پوستم تغییر رنگ داد.البته بگم یکم درد داشت،به اندازه سوزن نازک،اما میدونید می ارزید به نداشتن و ندیدن اون همه موی سیاه و ضخیم. الان هم تقریبا سالی یک بار دارم لیزر را تکرار می کنم.

 

در حال حاضر، هیچ روش قاطعی برای درمان کامل و دایمی موهای زاید وجود ندارد ولی در بین روش‌های موجود، لیزر موهای زائد از همه موثرتر و دایمی‌تر است. البته این حرف به آن مفهوم نیست که همه موهای زاید در اثر لیزر به صورت دایمی از بین می‌روند.

به هر حال، حتی اگر پس از لیزر موهای زائد هم موها مجددا رشد کنند، اولا به تعداد کم رشد می‌کنند و بیرون می‌آیند. ثانیا، در اکثر موارد، این موها کرکی و نرم هستند.

سال‌هاست که از لیزر موهای زائد استفاده می‌شود و این کار مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا هم قرار گرفته است. هر چقدر پوست بیمار روشن تر و موهای زایدش تیره‌تر باشند، احتمال اثر بخشی لیزر بیشتر می‌شود. ‌
اصولا لیزرموهای زائد هیچگونه عارضه دراز مدت نظیر نازائی، سرطان، کاهش باروری و نظائر آن ندارد

البته ممکن است در ۵ تا ۱۰ درصد موارد به دنبال جلسات لیزر موهای زائد شکست درمانی را شاهد باشیم و موها حتی با جلسات متعدد درمانی کاهش نیابند.

نخستین بار برای لیزر موهای زائد از لیزر یاقوت یا روبی و لیزر Nd:YAG استفاده شد بعدها لیزرهای اختصاصی تری برای این هدف به کار رفتند که از آن جمله می توان به لیزرهای دایود و الکساندریت اشاره کرد که با ساطع کردن طول موجهای اختصاصی برای تخریب مو، نتایج بسیار عالی با برجا گذاشتن حداقل عوارض جانبی به وجود آوردند اما این سیستم ها برای پوست های بسیار روشن و نژاد اروپایی طراحی شده بود لذا در کشورهای آسیایی که پوست گندمگون دارند کارایی کمتری داشت. همچنین اختراع نوعی منبع نوری موسوم به  IPL نیز تحول جدیدی در درمان موهای زائد بود که در کنار منابع لیزری برای تأمین هدف لیزر موهای زائد به کارمی روند.

لیزر موهای زاید

موهای بلوند و بور نیز ملانین کمتری داشته و نسبت به موهای تیره میزان جذب انرژی  کمتری دارند و کمتر به درمان پاسخ می دهند.به همین دلیل هرقدر مو ضخیم تر ومشکی تر باشد ،ملانین بیشتری دارد که نور لیزر را بهتر جذب کرده وراحت تر از بین می روند

قیمت دستگاه لیزر : مطلب پیشنهادی  لیزر موهای زائد – بهترین نتایج مورد انتظار

 

لیزر موهای زائد زیر بغل - قبل و یک سال پس از آخرین جلسه درمان

لیزر موهای زائد زیر بغل – قبل و یک سال پس از آخرین جلسه درمان

اما یک سوال مهم برای اکثر مردم این است که بهترین بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ در پاسخ به این سوال اولا باید دانست که امروزه انواع دستگاه لیزر موهای زائد با کمک انرژی نورانی کار می کنند و اصطلاحا با عنوان “لیزر” شناخته می شوند در حالیکه به لحاظ تکنیکی بسیاری از این سیستمها اساسا لیزر محسوب نمی شوند مانند دستگاه لیزر موهای زائد IPL و E-Light که نور با شدت بسیار بالا هستند.

هر کدام از انواع دستگاه لیزر موهای زائد برای تیپ خاص پوست و مو کاربرد دارد. مقایسه آنها با هم درست مثل آن است که بپرسیم “پیچ گوشتی دو سو بهتر است یا چها ر سو؟” و جواب آن است که گرچه هر دو برای بستن پیج بکار می روند اما ابزار مناسب با توجه به نوع پیج انتخاب می شود.

به طور کلی ۲ نوع دستگاه لیزر موهای زائد برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد: دستگاه لیزر موهای زائد با مکانیسم لیزری و انواع دستگاه غیر لیزری. دستگاه‌های غیر لیزری، سیستم‌های نوری هستند که IPL و E-Light  نام دارند. این نوع در تمام دنیا به عنوان یکی از پرکاربردترین دستگاه لیزر موهای زائد هستند و بسیار مناسب هستند و برای سطوح بزرگ بدن طراحی شده اند .

لیزر موهای زائد روی ساق پا - نتیجه رضایت بخش

قیمت دستگاه لیزر : لیزر موهای زائد روی ساق پا – نتیجه رضایت بخش

دستگاه لیزر موهای زائد با مکانیسم لیزری انواع مختلفی دارند ازجمله الکساندرایت و دایود با مکانیسم‌ها و طول موج‌های مختلف که هریک برای نوع به خصوصی از پوست مثل سفید و موی تیره کاربرد دارند.

به عبارت دیگر بهترین دستگاه لیزر موهای زائد که برای پوست روشن استفاده می‌شود، شاید مناسب پوست سبزه نباشد و بالعکس. انتخاب نوع بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای هر فرد با توجه به شرایط فرد و با صلاحدید  پزشک است و پزشک باید با تمامی انواع دستگاه لیزر موهای زائد آشنایی کافی را دارد
برای دستیابی به بهترین نتیجه لیزر موهای زائد اندام تناسلی ، در ابتدا یک تست شات انجام دهید و از جابجایی های مکرر پرهیز نمائید. همین الان نوبت خود را برای تست شات بگیرید

قیمت دستگاه لیزر :انواع دستگاه لیزر موهای زائد که برای افراد استفاده می شود عبارتند از:

  1. دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت  با طول موج ۷۵۵ نانومتر  (اولین بار در سال ۱۹۹۱ استفاده از آن آغاز گردید)
  2. دستگاه لیزر موهای زائد دیود با طول موج ۸۱۰ نانومتر (اولین بار در سال ۱۹۹۵ استفاده از آغاز شد)
  3. دستگاه لیزر موهای زائد Nd-YAG با طول موج ۱۰۶۴ نانومتر (اولین بار استفاده از آن در سال ۲۰۰۳ آغاز شد)
  4. دستگاه لیزر موهای زائد  IPL   که در واقع لیزر نیست ولی به لیزر مشهور است اولین بار در سال ۱۹۹۷ مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به راحتی بیمار و روش کار کردی مشابه لیزر ها در درمان موهای زائد به سرعت فراگیر شد
  5. انواع جدید دستگاه لیزر موهای زائد IPL همان E-LIGHT است اولین بار در سال ۲۰۰۸ مورد استفاده قرار گرفت و با توجه به اینکه علاوه بر نور از رادیوفرکانس نیز به طور همزمان استفاده می کند و به همین دلیل این نوع از دستگاه لیزر موهای زائد روی موهای کم رنگ (طلایی ، و بور ) نیز بسیار اثر بخش است و با توجه به راحتی کار برای بیماران به سرعت در سطح جهان گسترش یافت.

لیزر موهای زائد زیر بغل - قبل و 8 ماه پس از خاتمه درمان

لیزر موهای زائد زیر بغل – قبل و ۸ ماه پس از خاتمه درمان

قیمت دستگاه لیزر :چگونه بهترین دستگاه لیزر موهای زائد توسط پزشک انتخاب می گردد

  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای سطوح کوچک در افراد با پوست غیر سفید  نظیر پشت لب   دستگاه لیزر موهای زائد Nd-YAG  می باشد  چون به صورت نقطه ای کار می کند ممکن است برای سطوح بزرگ کمی آزار دهنده باشد.
  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای افرادی که پوست خیلی سفید و موهای بسیار تیره دارند دستگاه لیزر موهای زائد  آلکساندریت و دیود می باشد. لذا دستگاه لیزر موهای زائد انتخابی برای نژاد سفید اروپائی و ایرانیان خیلی سفید می باشد .اگر فرد اندکی سبزه باشد احتمال سوختن پوست زیاد می شود. به صورت نقطه ای کار می کند و برای موهای زائد در سطح وسیع مناسب نیست . استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت برای سطوح بزرگ کمی آزار دهنده است و ممکن است دردناک باشد
  • بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای افرادی که سبزه هستند (نژاد ایرانی) و موهای تیره، روشن یا حتی کرکی دارند و قصد لیزر موهای زائد در مناطق وسیع را دارند، استفاده از دستگاه لیزر موهای زائد  IPL  و  E-Light می باشد. در واقع این نوع از دستگاه لیزر موهای زائد بهترین و کم عارضه ترین دستگاه رفع موی زائد در نژاد ایرانی است
مطلب پیشنهادی  از بین بردن موهای زائد با لیزر، چرا و چگونه ؟

بسیار دیده می شود که متقاضیان به منظور انجام لییزر موهای زائد خود ، اصرار دارند که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای آنها دستگاه الکساندریت و یا دایود یا E-Light  است در صورتیکه لزوما با توجه به ضخامت موها و رنگ پوست ممکن است این نوع دستگاه لیزر موهای زائد برایشان نه تنها کارساز نبوده حتی ممکن است باعث بروز عوارضی چون سوختگی پوست گردد. بنابراین انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را به پزشک واگذار نمایید تا از بهترین نتیجه ممکن بهره مند شوید.

لیزر موهای زائد زیر بغل و کاهش سیاهی زیر بغل

لیزر موهای زائد زیر بغل و کاهش سیاهی زیر بغل

اغراق نیست اگر گفته شود برای انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد گاهی تا چندین پارامتر باید در ذهن پزشک آنالیز شوند تا نتیجه مطلوب حاصل گردد. در ضمن نتایج درمانی دراز مدت انواع دستگاه لیزر موهای زائد در صورتی که انتخاب روش و دوز درمانی تابش مناسب باشد تفاوت معنی داری ندارد.

در ضمن نکته مهم دیگر اینکه هیچکدام از انواع دستگاه لیزر موهای زائد روی موهای سفید اثر ندارد

اکثرا دستگاه لیزر موهای زائد الکساندریت و دیود با اثرات بسیار خوب برای موهای تیره صورت در افراد سفید پوست طراحی شده اند و معمولا برای موهای بدن خیلی کاربرد ندارد چون سطح مقطع هر شات بسیار کوچک می باشد کاربرد آنها برای سطح های وسیع پوست مثل مو های بدن عملا با مشکلات متعددی همراه است
برای سطوح بزرگ بدن نظیر قفسه سینه، شکم، زیر بغل، بیکینی، ساق و ران ها، ساعد و بازوها معمولا باید از دستگاه لیزر موهای زائد با سطح مقطع بزرگتر هر شات استفاده نمود تا بتوان در مدت زمان سریع تر و هزینه کمتر موها در سطح وسیع پوست را لیزر کرد لذا  با دستگاه  بسیار مدرن  که نسل چهارم جدید از دستگاه لیزر موهای زائد به نام E-Light این اقدام موثر تر خواهد بود.

قیمت دستگاه لیزر : هزینه هر جلسه لیزر موهای زائد چقدر است؟

هزینه هر جلسه لیزر موهای زائد به پارامترهای متعددی نظیر رنگ پوست، نوع موها و تراکم و حجم مو بستگی دارد.

در بسیاری از موارد افراد تمایل به انجام لیزر موهای زائد کل بدن دارند که معمولا توصیه ما این است که در ابتدا از نواحی کوچکتر فرایند لیزر موهای زائد را آغاز نمایند زیرا همواره ممکن است در ۵ درصد از موارد نتایج رضایت بخش نباشد و در اینصورت عملا اتلاف هزینه زیادی برای فرد در بر خواهد داشت.
هزینه هر جلسه به پارامترهای متعددی نظیر رنگ پوست، نوع موها و تراکم و ججم مو بستگی دارد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد توسط پزشک انتخاب می گردد

بهترین دستگاه لیزر موهای زائد توسط پزشک انتخاب می گردد

اصولا با توجه به تراکم بالای موها در مردان هزینه ها حدود ۱٫۵ تا برابر خانم ها خواهد بود

لذا تعیین هزینه دقیق برای لیزر موهای زائد بدون معاینه عملا غیر ممکن خواهد بود. همچنین تعداد جلسات مورد نیاز فرد برای لیزر موهای زائد نیز با توجه به نوع پوست، نوع مو، جنسیت فرد و پارامترهای متعدد دیگری ممکن است از حداقل ۴ تا حداکثر ۱۰ جلسه در نوسان باشد
برای حصول نتیجه رضایت بخش در لیزر موهای زائد باید واقع گرا باشید این نکته را هموراه در نظر داشته باشید که حتی اگر تعداد جلسات بسیار زیاد با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد نیز برای شما تکرار گردد به هیچ عنوان ۱۰۰ درصد موها را از بین نخواهد برد. در ضمن به هیچ عنوان مادام العمر نخواهد بود یعنی پس از اتمام جلسات درمانی حداقل سالانه باید یک جلسه لیزر موهای زائد را به عنوان یاد آور تکرار نماید.

مطلب پیشنهادی  از بین بردن موهای زاید – بهترین روش چیست؟

لیزر بهترین و ایمن ترین روش از بین بردن موهای زائد

علائم اثر بخشی لیزر موهای زائد عبارتند ، ریزش موهای زائد ، کاهش تعداد موهای زائد ، کاهش سرعت رشد موهای زائد ، نازک شدن موهای زائد  و کمرنگ تر شدن موهای که همه اینها منجر به طبیعی تر شدن منظره محل درمان می شود. اولین علائم حداکثر طی ۲ هفته بعد از اولین جلسه لیزر موهای زائد قابل مشاهده خواهد بود

چند نکته مهم که اکثر افراد قبل از لیزر موهای زائد باید بدانند

  •   لیزر موهای زائد بدن هیچگونه خطر دراز مدتی ندارد کمی قرمزی و سوزش بعد از لیزر طبیعی است و طی حداکثر ۲۴ ساعت از بین خواهد رفت
  •  لیزر موهای زائد بدن سبب ایجاد سرطان پوست ، سینه و یا ناباروروی یا تجریک غدد لنفاوی زیر بغل نمی شود
  • لیزر موهای زائد بدن، موهای زیر پوستی را از بین می برد
  • انجام لیزر موهای زائد بدن نمی تواند بصورت تضمینی باشد و حتی در بهترین شرایط ممکن است شاهد شکست درمانی باشیم  ولی به طور معمول حدود ۸۵ درصد موها از بین خواهد رفت
  • نتایج درمانی لیزر موهای زائد بدن مادام العمر ماندگار نخواهد بود و نیاز به جلسات شارژ حداقل سالانه یک بار دارد
  • به هیچ عنوان نباید جلسات لیزر موهای زائد را با فاصله کوتاه انجام داد بین جلسات لیزر موهای زائد بین ۶ تا ۸ هفته خواهد بود  در غیر اینصورت عملا اتلاف وقت و هزینه خواهد بود

قیمت دستگاه لیزر : برای حصول بهترین نتایج لیزر موهای زائد اقدامات زیر ضروری است

  1. انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را با توجه به رنگ پوست و محل مورد نظر به پزشک خود واگذار نمائید
  2. از ۳۰ روز قبل برای موهای ناحیه مورد نظر از Shave با ژیلت یا قیچی کردن استفاده کنید. به هیچ عنوان از بند، موچین، کرم‌های موبر، اپیلاسیون یا موم استفاده نشود زیرا جهت انتقال انرژی به فولیکول مو نیاز به ساقه مو داریم
  3. حتما ۲ ساعت قبل از لیزر موهای زائد ناحیه را با تیغ شیو کنید
  4. بعد از لیزر موهای زائد هر روز یا حداقل سه بار: ۴۸ ساعت بعد و ۲ هفته بعد و ۴۸ ساعت قبل از جلسه ماهیانه بعدی Shave یا قیچی مو‌ها را انجام دهید.از بین بردن موهای ساق پا در یک مرد بعد از 5 جلسه (پاسخ درمانی خوب)
  5. جلسات درمانی لیزر موهای زائد از ۶ تا ۸ هفته یکبار می‌تواند باشد (تعداد جلسات در افراد مختلف متفاوت است) در نتیجه تعیین دقیق جلسات لیزر موهای زائد توسط پزشک معالج مشخص می‌شود. وجود درمان نگهدارنده از ۲ تا ۶ ماه یکبار در سال اول و ۶-۱۲ ماه یکبار در سال‌های بعدی می‌باشد.
  6. لیزر موهای زائد در افرادی که کمتر از ۶ ماه از قطع  راکوتان گذشته باشد ممنوع است
  7. لیزر موهای زائد در سه ماهه اول بارداری ممنوع است
  8. در صورت مصرف ترتینونین در ناحیه مربوطه، از ۲-۴ هفته قبل قطع شود
  9. ۱-۳ ماه قبل از لیزر موهای زائد ازسولاریوم یا آفتاب گرفتن پرهیز کنید همچنین در فاصله بین جلسات درمانی لیزر موهای زائد نیز اکیدا از آفتاب گرفتن و برنزه کردن پرهیز کنید
  10. ممکن است قبل یا حین جلسات لیزر موهای زائد بررسی هورمونی  ضرورت یابد (وجود آکنه، ریزش مو، پریود نامنظم)

برای حصول بهترین نتیجه لیزر موهای زائد و حفظ شرایط مناسب حتما درمان های نگهدارنده سالانه را انجام دهید و جلسات لیزر خود را شارژ کنید

برای سفارش محصولا و دستگاه ها با ما تماس بگیرید

mypoost.net